Прихильники

вівторок, 7 листопада 2017 р.

Завдання учнівської олімпіади з української мови і літератури 2017-2018 н.р. 10 клас


Мова 29б.
І. Розгорніть подану цитату в роздум. (12б.)
«Щастя твоє в тобі самому: пізнавши себе, пізнаєш усе, а не пізнаєш себе, ходитимеш у темряві…» (Г. Сковорода)

ІІ. Відредагуйте текст. (4б.)
Попереду під звуки воєнного марша йшли ветерани, ті, що приймали участь у визвольних змаганнях нашого народу. Не дивлячись на похилий вік, вони бадьоро крокували стрункими рядами, а чисельний натовп, який знаходився по ліву сторону проспекта, щиро аплодував своїм героям.

ІІІ. Поставте розділові знаки. (1б.) Підкресліть головні і другорядні члени речення. (2б.) Зобразіть подане речення схематично. (1б.) Дайте загальну характеристику синтаксичній конструкції. (2б.)
Тріпочуться слова мов бджоли на дощі
Вривається розмова ледве розпочата
Спалахують думки й ховаються мерщій.

IV. Дайте відповіді на запитання, дотримуючись чіткості й лаконічності у висловлюваннях. (6б.)
1. Біла ворона
Ахілесова п’ята
Робити з мухи слона
Крутитися, як білка в колесі
Пекти раків

2. Визначте способи творення поданих слів.
Сузір’я, закоханий, лісостеповий, перехід. (1б.)

Література (17б.)
І. Запитання і завдання: відповідайте, додержуючи чіткості й лаконічності у висловлюваннях. (8б.)
1. У романі «Хіба ревуть воли, як ясла повні?» використано багато прислів’їв. Наведіть приклади (не менше 4).
2. Хто назвав «Кайдашеву сім’ю «сміхом крізь сльози»?
3. Назвіть однойменні поетичні та малярські твори Т. Шевченка (не менше 3).
ІІ. Зробити ідейно-художній аналіз вірша. (6б.)
Росте Антонич, і росте трава,
і зеленіють кучеряві вільхи.
Ой, нахилися, нахилися тільки,
почуєш найтайніші з всіх слова.
Дощем квітневим, весно, не тривож!
Хто стовк, мов дзбан скляний, блакитне небо,
хто сипле листя — кусні скла на тебе?
У решето ловити хочеш дощ?
З всіх найдивніша мова гайова:
в рушницю ночі вклав хтось зорі-кулі,
на вільхах місяць розклюють зозулі,
росте Антонич, і росте трава.

Немає коментарів: